Trafić w niszę

Decyzja o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej zapada czasami wskutek zbiegu okoliczności i przypadku. Zdarza się również tak, że jest ona wynikiem bardzo dogłębnego rozeznania w jakiejś dziedzinie, niszowej i mocno specjalistycznej. Tylko wtedy, gdy znajomość jakiejś branży jest naprawdę gruntowna, jest szansa na dostrzeżenie w niej luki, która można wypełnić uruchamiając własny biznes. Przykładem może być wędkarstwo – hobby powszechnie znane i rozpoznawalne. Jednak na poziomie bardzo zaawansowanym, niuanse wyposażenia i akcesoria wędkarskie zaczynają być wiedzą tylko dla wybranych. Posiadając taka właśnie wiedzę jest się w stanie zauważyć, wędkarze poszukują jakiegoś konkretnego rodzaju przynęty, haczyka albo elementu kołowrotka. Po zorientowaniu się, jaki byłby rynek zbytu owego szczególnego akcesorium, pozostaje wyliczenie kosztów produkcji i oszacowanie jej opłacalności. Mogą to być początkowo małe serie towaru, wykonywanego na zamówienie. Jeśli uda się ów tajemniczy wędkarski detal wyprodukować niedrogo, ale o bardzo wysokiej jakości – wieść w świecie wędkarskim niewątpliwie się rozejdzie i popyt na towar wzrośnie. Jeśli jest to pomysł lub konstrukcja własna, trzeba go opatentować. Utrzymanie wysokiej jakości wyrobu przy większej podaży będzie podstawa do zdobycia kolejnych rynków, nie tylko krajowych.