Rozwój portali społecznościowych
Rozwój portali społecznościowych możemy zauważyć już od 2002 roku, natomiast wielki rozkwit tego typu e-biznesu został zdecydowanie zauważony w 2005 roku. Istnieje wiele portali, które mają różne przeznaczenie. Do najczęściej popularnych zastosowań jest kumulowanie znajomych w jednym miejscu i utrzymywanie z nimi kontaktów, w innych kategoriach możemy odnaleźć swoją drugą połowę lub też pracę, a w kolejnym aspekcie jest to bardzo dobry pomysł na rozwój biznesu w Internecie. Kilka lat temu bardzo popularnym portalem była fotka.pl. Wiele młodych osób korzystało z tego portalu i zaznajamiało się z innymi osobami. Strona ta zarabiała na tym, iż się kogoś oceniało, aktywnie spędzało czas na portalu i wykupywało różne usługi, jakie ta strona oferowała. Kolejnym bardzo istotnym portalem jest goldenlinke, który zrzesza ludzi poszukujących pracy. Na swoim profilu określasz swoje preferencje zawodowe, do których mają wgląd przyszli pracodawcy. Dzięki tej stronie można pozyskać pracę, w sytuacji, gdy twoja sylwetka kariery jest zachęcająca i godna uwagi dla przedsiębiorcy. Istnieje również inny bardzo popularny portal facebook, który zrzesza grupy ludzi znajomych. Na tym portalu możemy dowiedzieć się, co słychać u naszych znajomych, czy też ponownie nawiązać z kimś kontakt, który się urwał w dawnych latach.