Promocja w formie mailingu
Duże firmy i wielkie korporacje sprzedają swoje produkty jak i usługi przez Internet. Aby wypromować taką usługą używa różnych baz danych, które udostępniają także zewnętrzne firmy. Nasz zbiornik informacji może być nie koniecznie duży, a jednak mamy możliwość wysłać maila do innych osób. Takie firmy zewnętrzne zajmujące się budowaniem baz danych nie są olbrzymie. Zbierają swoje bazy za pomocą Internetu, poprzez prowadzenie ankiet, konkursów, czy fikcyjnej pracy. Informacje te zestawiają w tabelach, gdzie najważniejsze jest płeć, wiek, miejscowość i mail. Mailing jest bardzo tani, nie należy zbytnio do drogich form promocji wykorzystywanych w Internecie. Jednak może być mało skuteczna, a to wszystko zależy od grafika lub marketingowca, który tworzy kampanie reklamową. Każdy z nas znajduje się w jakiejkolwiek bazie danych i dostaje maile tak zwane ,,spamy”,które są nie chciane przez użytkownika, ale nie da się ich zablokować. Narażeni jesteśmy na reklamy, a tym samym na zdobywanie większej ilości informacji. Informacje zawarte w reklamie przesłanej przez firmy mogą nam się przydać na przykład do porównania ceny innych towarów czy zorientowania się na temat danych produktów. Niejednokrotnie wszyscy czytamy takie maile średnio co piąty otwieramy, a dziesiątym jesteśmy mocno zainteresowani. Wysyłanie maili czyli potocznie ,,mailing” jest bardzo dobrą i tanią formą promowania własnej usługi czy produktu.