Handel domenami internetowymi

Inną działalnością związaną bezpośrednio ze stronami www jest biznes domenowy, polegający, jak sama nazwa wskazuje, na obrocie domenami internetowymi. Osoba prowadząca taki rodzaj działalności najpierw rejestruje domeny z nazwami firm, produktów, miejsc, oferowanych usług i tym podobnych, po czym po prostu kontaktuje się ze swoimi potencjalnymi klientami z zamiarem odsprzedania danej domeny. Jeżeli za rejestrację domeny zapłaci się niską kwotę, a za odsprzedanie wysoką, bądź jeśli osiąga się wysokie obroty, to wysokie będą profity płynące z takiego przedsięwzięcia. Potencjalni klienci są skłonni zapłacić za domenę nieraz bardzo wysokie sumy pieniędzy, i to liczone w tzw. twardych walutach – dolarach amerykańskich albo euro. W międzyczasie, aby dana domena nie traciła na wartości i generowała zyski jeszcze przed odsprzedażą, można ją zaparkować na danym serwerze. Parkowanie domen polega na tym, że po wpisaniu konkretnego adresu wyświetla się strona internetowa zawierająca reklamy i odnośniki do reklam. Jeżeli ruch na stronie jest duży, nawet niesprzedana jeszcze domena jest w stanie na siebie zarobić i generować zyski, albo przynajmniej pokryć koszty jej okresowej rejestracji. Minusem tego rodzaju działalności jest wąski rynek docelowy – osoby zajmujące się tą działalnością, zwłaszcza początkujące, narzekają na brak potencjalnych klientów oraz na bardzo dużą konkurencję na rynku, który i tak zdominowany jest przez wielkie podmioty, które posiadają nieraz nawet po kilka tysięcy domen, a tym samym osiągający większe obroty i większe zyski płynące z parkowania.