Blogi, strony internetowe, fanpage

Blog (utrzymywany na przykład na bloggerze czy wordpress’ie), profil czy fanpage na Facebook’u lub w innym serwisie społecznościowym czy też strona internetowa z bezpłatnym albo bardzo tanim hostingiem – wszystkie z wyżej wymienionych stanowią narzędzia, z których praktycznie każdy znający podstawy obsługi przeglądarki internetowej korzystać może samodzielnie. Dzięki nim można stworzyć, a w dalszej perspektywie utrzymywać swój osobisty blog, stronę internetową czy profil-wizytówkę w social media. Ale niestety jest to zajęcie, które może okazać się dosyć czasochłonne, a nie każdy – zwłaszcza, jeśli prowadzi działalność gospodarczą – ma czas na założenie i utrzymanie bloga czy profilu na portalu społecznościowym. Wielu ludzi w Polsce wciąż nie czuje się wystarczająco swobodnie w świecie wirtualnym. Stwarza to możliwości zarobkowania za pomocą niezwykle prostych, wręcz intuicyjnych w obsłudze narzędzi internetowych. W internetowych serwisach ogłoszeniowych, w szczególności w serwisach oraz sieciach przeznaczonych dla freelancerów wprost roi się od zamówień na wykonanie i utrzymywanie blogów, profili w serwisach społecznościowych czy też na założenie oraz bieżącą moderację i animację for dyskusyjnych. Działa to także, rzecz jasna, w drugą stronę – w takich miejscach wręcz roi się od osób, które oferują, w różnych cenach i w różnym wykonaniu technicznym, odpłatne stworzenie i utrzymywanie blogów, fanpage’ów i profili firmowych i for – zarówno na poziomie technikaliów, jak na poziomie merytorycznym tego rodzaju projektów.